Flat Design چیست ؟

نوشته شده توسط:گرافیست نابغه | ۰ دیدگاه

سلام

امروز می خوایم درمورد طراحی تخت صحبت کنیم. این روز ها در هر سایت و اپلیکیشن موبایلی از این نوع طراحی استفاده می شه که مبنای اصلی اون "سادگی در عین مفهومی بودن" است.

Flat Design_Icon

 

به ادامه مطلب بروید...

امروز می خوایم درمورد طراحی تخت صحبت کنیم. این روز ها در هر سایت و اپلیکیشن موبایلی از این نوع طراحی استفاده می شه که مبنای اصلی اون "سادگی در عین مفهومی بودن است.

Flat Design همونطوری که از اسمش معلومه (طراحی تخت) برای ساده تر شدن یک طرح ، وبسایت ، آیکون و ... استفاده میشه به طوری که با یک نگاه ، علاوه بر این که خیلی ساده طراحی شده ، اطلاعاتی رو به مخاطب منتقل می کنه.

در این نوع طراحی دیگه خبری از شکل های پیچیده و تودرتو نیست ، بلکه از شکل هایی بسیار ساده استفاده می شه.

برای سایه زدن روی سوژه هم از تکنیکی استفاده می شه که Long Shadow  نام داره.

از سایه بلند (Long Shadow) معمولا برای این که توجه مخاطب رو به سوژه اصلی جلب کنه استفاده میشه. این نوع سایه معمولا با زاویه ی 45 یا 135 درجه زده می شه.

در بکگراند این نوع کار ها هم معمولا از رنگ های روشن و جذب کننده(یعنی این که مخاطب در نگاه کلی توجهش به اون جلب شه) استفاده می کنن. برای فونت ها هم از اونهایی استفاده می شه که به راحتی قابل خوندن باشه.

این هم چند نمونه آیکون های طراحی شده به شکل تخت (Flat):

Flat Design_Icon
Flat Dsign_Icon
Flat Design_Icon
Flat Design_Icon
Flat Design_Icon
Flat Design_Icon

 

 

خب اینجا هم برای شما یک اکشن فتوشاپ در نظر گرفتم.

برای کارکردن با اون کافیه که لایه ای که میخاین سایه روش اعمال شه رو انتخاب و بعد اکشن رو اجرا کنین تا شما هم یک تصویر زیبا از نوع تخت داشته باشید. زود باشد امتحانش کنید...

 

لینک دانلود

 

یا علی . . .

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...